Dersin Adı | Gastronomik Terminoloji |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 225 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin gastronomi alanında kullanılan kavramları terminolojik, fonetik ve etimolojik anlamda tanıması ve uygulamada da kullanmasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, gastronomi ve mutfak sanatları alanı ile ilişkilendirilen doğa bilimleri, mutfak uygulamaları ve işletme konularında kullanılan terimler ve kullanılışları işlenecektir. Aynı zamanda bu bilgilerin mesleki konularda etkin olarak kullanılabilmesi için çalışmalar yapılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Mutfak ekipmanları | P. J.McVety, and K. Guggenmos, “Culinary Essentials”, Chapter 9 Equipment and Technology, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 219-247. |
3 | Mutfak ekipmanları | P. J.McVety, and K. Guggenmos, “Culinary Essentials”, Chapter 10 Knives and Smallware, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 251-275. |
4 | Pişirme teknikleri | P. J.McVety, and K. Guggenmos, “Culinary Essentials”, Chapter 15 Cooking Techniques, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 375-395. |
5 | Meyve ve Sebzeler | P. J.McVety, and K. Guggenmos, “Culinary Essentials”, Chapter 25 Fruits, Vegetables and Legumes, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 637-667. |
6 | Bakliyat, çeşni ve baharatlar | P. J.McVety, and K. Guggenmos, “Culinary Essentials”, Chapter 16 Seasonings and Flavorings405-415, Chapter 24 Pasta and Grains, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 623-633. |
7 | Yağlar, soslar, stok ve çorbalar | P. J.McVety, and K. Guggenmos, “Culinary Essentials”, Chapter 20 Stocks, Sauces and Soups, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 509-537. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Besi, av, kümes hayvanları, balık ve deniz ürünleri | P. J.McVety, and K. Guggenmos, “Culinary Essentials”, Chapter 21 Fish and Shellfish, 541-611; Chapter 22 Poultry Cookery, 568-583; Chapter 23 Meat Cookery (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 587-611. |
10 | İçecekler | P. J.McVety, and K. Guggenmos, “Culinary Essentials”, Chapter 5 Customer Service, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 121-128. |
11 | Menü, restoran, servis ve sunum | P. J.McVety, and K. Guggenmos, “Culinary Essentials”, Chapter 6 The Dining Experience, 126-159, Chapter 12 Creating Menus, (McGraw-Hill, 2010) 307-325. |
12 | Besin ve gıda grupları | P. J.McVety, and K. Guggenmos, “Culinary Essentials”, Chapter 1 Safety and Sanitation Principles (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 279-303. |
13 | Beslenme çeşitleri, gıda kaynaklı hastalıklar ve kronik rahatsızlıklar | P. J.McVety, and K. Guggenmos, “Culinary Essentials”, Chapter 1 Safety and Sanitation Principles (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 279-303. |
14 | Ödev sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | McVety, P. J.and Guggenmos, K. “Culinary Essentials, Students Edition”, Glencoe/McGraw-Hill Education, 2010, ISBN: 978-0-07-888359-0 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 13 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | |||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | |||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | X | ||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | X | ||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | |||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest